Lak

Goed mooi maken kost veel geld. Slechts en alleen overspuiten raden wij iedereen ten sterkste af en voeren we hoogst zelden uit. Je schiet er namelijk niets mee op omdat meestal binnen twee jaar de eerste plekjes alweer onder de nieuwe lak verschijnen, hoe mooi en hard (je dacht dat) je bus voorheen ook was. De spuiter kan geen garantie geven bij deze aanpak.

Dat heeft te maken met de volgende vijf punten:
1. plaat gaat na vele jaren uit zichzelf roesten onder de fabriekslaklaag.
2. oude schades kunnen goed met plamuur bedekt zijn en die wil je weg hebben.
3. fabriekslak ontwikkeld in de jaren 60/70 is absoluut niet inert en lost op in thinner waarmee deze fabriekslak geen goede ondergrond is voor volgende laklagen.
4. Als de fabriekslak al een keer overgespoten is, wat bijna altijd het geval is, is de vraag hoe de fabriekslaag is voorbewerkt; want als de tweede lak niet goed hecht en jij brengt de derde laag aan valt die er net zo hard af.
5. maak geen prijsafspraken, daar krijg je altijd werk mee van (veel) mindere kwaliteit dan wanneer je een vertrouwenswaardige vakman zijn werk rustig laat doen.

ONTLAKKEN DUS !!!

Altijd ontlakken en daarna op de blanke plaat een modern drielagensysteem aanbrengen.

Two tone kleurstelling kost meer omdat er meer werk mee is gemoeid en er meer spuitgangen nodig zijn.